حجت الاسلام والمسلمین واعظی
1398/4/20 پنجشنبه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبیین کرد: اهداف تأسیس معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در دفتر تبلیغات اسلامی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اهداف معاونت تازه تاسیس فضای مجازی، هنر و رسانه در این دفتر را تبیین کرد. به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در مراسم تکریم و معارفه معاون فضای مجازی، هنر و رسانه و رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تاریخ جمهوری اسلامی یک موقعیت را پیش روی روحانیت و افراد متدین گذاشت تا بتوانند بار جدیدی را در خصوص مجاهدت در راه خدا تجربه کنند.
وی گفت: جنس انقلاب و آرمان هایی که امام راحل در عالم تشیع پیش گرفتند، جنسی بود که بر خلاف جهت سکولار در دنیا است و استقرار چنین آرمان ها و دنبال چنین هدف هایی رفتن هم استقامت و هم صبر بلندی میخواهد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند در آیه ۳۱ سوره محمد(ص) می فرماید «خداوند شما را مبتلا می کند و می آزماید تا مشخص شود چه کسی مجاهد و چه کسی صابر است».
وی با اشاره به مفهوم مجاهد و مجاهدت و جهاد در قرآن افزود: مجاهدت در سنت دینی ما منحصر به مصداق واحد نیست، صبر هم مصداق واحد ندارد، چرا که صبر در مقابل مشکلات، اموال و نفس توصیه شده است، لذا ما که در فضای انقلاب و اسلام زندگی می کنیم و با امام(ره) و انقلاب پیمان بسته ایم، باید مجاهد و صابر باشیم و به صورت جهادی به مسائل نگاه کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی با تأکید بر اینکه انسان مزد صبر خود را میگیرد، اظهار داشت: همواره باید این سؤال را از خودمان بپرسیم که چقدر در راه خدا و در راه ایفای مسئولیت خود دچار صبر شده ایم؛ حضرت علی(ع) فرمودند: انسان خردمند، متکی و دلخوش به عمل خویش است و انسان نادان دلخوش به آمال و آرزوهایش است.
وی گفت: در ۸ سال دفاع مقدس میدان قتالی که وجود داشت، میدان مجاهدین بود و مجاهده همان مبارزه ای بود که سر از زندان و اسارت در میآورد و اکنون که میدان جهاد فرهنگی و اعتقادی به روی ما گسترده شده، می طلبد که وارد این میدان شویم و ان شاءالله بتوانیم مقابل امام(ره) و پیشگاه امام زمان(عج) روسفید باشیم.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی به برکت مسأله محوری، وظیفه سنگینی به دوش کشید و پیشرفت خوبی حاصل شده است، تصریح کرد: بنده شهادت به وجدان می دهم و به اطلاع می گویم که دفتر، مخصوصاً مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی به سبب مسأله محوری رشد قابل توجهی پیدا کرده است، حتی کارشناسان ما رشد بالایی به برکت مسأله محوری و بار مسأله محوری پیدا کردند.
وی افزود: اگر مرکز برنامه ریزی پویا و قوی باشد، می تواند با پشتیبانی از برنامهها و طرح های صفوف به این راه ادامه دهد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی در خصوص تکریم از رئیس جدید مرکز برنامهریزی و نظارت راهبردی و تعامل ایشان با رئیس سابق این مرکز تأکید کرد: فقدان منیتهای ظاهری در حجت الاسلام والمسلمین عبدالله نظرزاده «رئیس جدید مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی» و درک از کمالات حجتالاسلام والمسلمین علیزاده «رییس سابق این مرکز» همکاری خوبی بین این دو بزرگوار ایجاد کرد.
وی گفت: از ویژگی بسیار خوب حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده تعلق سازمانی بالای ایشان است و این برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مفید است که فرد خودش را از مجموعه بداند و ان شاءالله میدانی برای صبر و مجاهد بیشتر در کارها باشد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم موفقیت های دفتر را حاصل یک اصل مسلم دانست و تصریح کرد: اگر زحمات مدیران میانی و خدمات کارکنان و کارشناسان نمونه و خدوم نباشد، کار به جایی نمی رسد و اگر دفتر تبلیغات اسلامی کاری را انجام داده و رضایت مقام معظم رهبری را جلب کرده و ایشان در جلسه اخیر نیز به کرات به این رضایت اشاره فرمودند، نشان از زحمات همکاران نمونه است که برخوردار از فضل، تقوا و متنعم از نعمت مدیریت هستند.
وی با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی سال هاست در فضای مجازی کار می کند و بناست یک ارتقای خاصی پیدا کند، افزود: از دو سال پیش طرح تأسیس معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دنبال شد و به دنبال فردی توانا هم بودیم و هیأت محترم امناء نیز تأکید ویژه بر عملیاتی شدن آن داشتند ولی چون مسأله محوری کار سنگینی بود و نیاز به ریل گذاری داشت و بعد از ۵ سال این ریل گذاری انجام شد، اکنون این مجال فراهم شده تا در فضای مجازی، ظرفیت ها و کارها را ارتقا ببخشیم.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی با تأکید بر اینکه فضای مجازی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پیشبرد اهداف دفتر مثل خونی می ماند که باید در رگ های دفتر جاری شود، اظهار داشت: نباید فضایی ایجاد کنیم که به علت اینکه یک معاونت تأسیس شده، دیگر صفوف کاری به معاونت فضای مجازی نداشته باشند و فعالیت های خود را زمین بگذارند.
وی با بیان اینکه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه تأسیس شده تا استمداد فضای مجازی را در دفتر و کشور تقویت کند، خاطرنشان کرد: تأسیس معاونت جدید، نادیده گرفتن ظرفیت های جدید نیست، بلکه باید ظرفیت های جدید را به کار گرفت و از تمام ظرفیت های موجود استفاده شود.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

مطالب مرتبط

اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

آخرین اخبار

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما