1

2
1398/9/7 پنجشنبه کارگاه آموزشی سواد مصرف کالاهای فرهنگی ویژه طلاب و روحانیون زاهدان دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور کارگاه آموزشی سواد مصرف کالاهای فرهنگی را با محوریت سواد رسانه ویژه روحانیون و طلاب شهر زاهدان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور این کارگاه آموزشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی از اساتید برجسته و اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ویژه طلاب و روحانیون خواهر و برادر برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی یک روزه که در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) برگزار گردید به مباحثی از قبیل:  بررسی تاثیر سواد رسانه ای بر مصرف کالاهای فرهنگی، سواد رسانه ای و نیاز خانواده، سیاست های امنیت فضای مجازی پرداخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی در جمع طلاب و روحانیون اظهار داشت: در عصر ارتباطات و اطلاعات با وجود وسایل ارتباطی نوین به مراتب بیش از گذشته، ما و فرزندانمان تحت بمباران رسانه‏ای هستیم که به نظر می‌رسد بهترین راه ممکن برای بقا در این شبکه اطلاعاتی که در سراسر محیط فرهنگی ما ریشه دوانده است؛ حفظ استقلال، اجتناب از انفعال، بهره‏مندی از تفکر انتقادی و افزایش توانایی گزینشگری  می باشد که از راه تکامل سواد رسانه‏ای میسر می‌گردد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: سواد رسانه‏ای اختصاص به قشر خاصی مثل افراد تحصیل کرده ندارد و تمام اقشار جامعه از کودکان تا کهنسالان را دربرمی‌گیرد در نتیجه افراد نیاز دارند که به طور فعال خود را درگیر یادگیری در تمام طول عمر خود کنند.

وی گفت: در عصر اطلاعات رسانه‏اي كه هر پيامی، ارزش‏ها و سبك‏هاي زندگي متناسب با خود را به نمايش می‌گذارد، خانواده‏ها وفرزندان آنها نيازمند سواد رسانه‏ای هستند تا قادر باشند سبك زندگي القا شده در هر پيام را شناسايی كنندو يكي از مهمترين راه‏های دستيابی به هدف فوق، در گرو توجه به سواد رسانه‏ای است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی افزود: در ایران علیرغم دارا بودن شرایط خاص درونی و بیرونی تاکنون اقدام موثری در سواد رسانه ای انجام نشده است بنابراین با توجه به نقض صریح و روزافزون قوانین ارتباطی از یک سو و بحران‏های ناشی از پیام‏های غیراخلاقی و غیرقانونی و درنتیجه بحران هویت از سوی دیگر ضرورت توجه به مقوله سواد رسانه‏ای، امری اجتناب ناپذیری است.

وی در پایان به پیشنهادها و راهکارهای توسعه سواد رسانه‏ای در ایران پرداخت و تصریح کرد: وارد کردن  بحث سواد رسانه‏اي در نظام آموزش رسمی کشور، بکارگیری مشاورین خبره و متخصص در امور سواد رسانه‏ای، حمایت نهادهای آکادمیک، همکاری و مساعدت رسانه ملی، آموزش خانواده‏ها از طریق تشکیل و راه‏اندازی تشکل‏های غیر دولتی و فراهم کردن بستری برای نهضت و جنبش سواد رسانه‏ای از راهکارهای مهم توسعه سواد رسانه ای در کشور می باشند.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی فوق از برنامه های قطب اخلاق و سبک زندگی بود که توسط شعبه جنوب شرق کشور برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

مطالب مرتبط

اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

آخرین اخبار

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما