1

2
1398/9/7 پنجشنبه کارگاه آموزشی سواد مصرف کالاهای فرهنگی ویژه طلاب و روحانیون زاهدان دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور کارگاه آموزشی سواد مصرف کالاهای فرهنگی را با محوریت سواد رسانه ویژه روحانیون و طلاب شهر زاهدان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور این کارگاه آموزشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی از اساتید برجسته و اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ویژه طلاب و روحانیون خواهر و برادر برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی یک روزه که در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) برگزار گردید به مباحثی از قبیل:  بررسی تاثیر سواد رسانه ای بر مصرف کالاهای فرهنگی، سواد رسانه ای و نیاز خانواده، سیاست های امنیت فضای مجازی پرداخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی در جمع طلاب و روحانیون اظهار داشت: در عصر ارتباطات و اطلاعات با وجود وسایل ارتباطی نوین به مراتب بیش از گذشته، ما و فرزندانمان تحت بمباران رسانه‏ای هستیم که به نظر می‌رسد بهترین راه ممکن برای بقا در این شبکه اطلاعاتی که در سراسر محیط فرهنگی ما ریشه دوانده است؛ حفظ استقلال، اجتناب از انفعال، بهره‏مندی از تفکر انتقادی و افزایش توانایی گزینشگری  می باشد که از راه تکامل سواد رسانه‏ای میسر می‌گردد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: سواد رسانه‏ای اختصاص به قشر خاصی مثل افراد تحصیل کرده ندارد و تمام اقشار جامعه از کودکان تا کهنسالان را دربرمی‌گیرد در نتیجه افراد نیاز دارند که به طور فعال خود را درگیر یادگیری در تمام طول عمر خود کنند.

وی گفت: در عصر اطلاعات رسانه‏اي كه هر پيامی، ارزش‏ها و سبك‏هاي زندگي متناسب با خود را به نمايش می‌گذارد، خانواده‏ها وفرزندان آنها نيازمند سواد رسانه‏ای هستند تا قادر باشند سبك زندگي القا شده در هر پيام را شناسايی كنندو يكي از مهمترين راه‏های دستيابی به هدف فوق، در گرو توجه به سواد رسانه‏ای است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی افزود: در ایران علیرغم دارا بودن شرایط خاص درونی و بیرونی تاکنون اقدام موثری در سواد رسانه ای انجام نشده است بنابراین با توجه به نقض صریح و روزافزون قوانین ارتباطی از یک سو و بحران‏های ناشی از پیام‏های غیراخلاقی و غیرقانونی و درنتیجه بحران هویت از سوی دیگر ضرورت توجه به مقوله سواد رسانه‏ای، امری اجتناب ناپذیری است.

وی در پایان به پیشنهادها و راهکارهای توسعه سواد رسانه‏ای در ایران پرداخت و تصریح کرد: وارد کردن  بحث سواد رسانه‏اي در نظام آموزش رسمی کشور، بکارگیری مشاورین خبره و متخصص در امور سواد رسانه‏ای، حمایت نهادهای آکادمیک، همکاری و مساعدت رسانه ملی، آموزش خانواده‏ها از طریق تشکیل و راه‏اندازی تشکل‏های غیر دولتی و فراهم کردن بستری برای نهضت و جنبش سواد رسانه‏ای از راهکارهای مهم توسعه سواد رسانه ای در کشور می باشند.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی فوق از برنامه های قطب اخلاق و سبک زندگی بود که توسط شعبه جنوب شرق کشور برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

مطالب مرتبط

اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

آخرین اخبار

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما